Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, April 26, 2007

< Life is all about making decision >

Hidup ini penuh dengan pilihan.
Kadang-kadang je saya suka bila diberi pilihan tapi biasanya saya benci diberi pilihan sebab tak suka untuk buat keputusan.Kenapa saya takut buat keputusan?Ehmm..Sebab saya takut saya akan menyesal dan kecewa dengan keputusan yang saya sendiri buat.

Bila time saya sukar nak membuat keputusan,saya suka membayangkan ada support decision machine kat sebelah.Inilah padahnya jadi budak AI,terlalu bergantung pada komputer..JANGAN JADI MACAM SAYA.Paling tak pun saya akan tanya semua orang yang ada disekitar saya time tu..Ok tak warna ni?Kalau akak,akak pilih ape?Kalau akak,akak buat apa?Dan banyak lagi soalan yang akan saya muntahkan sampai saya puas hati dengan pandangan orang lain untuk dijadikan keputusan saya.

Pernah sekali saya telefon ibu semata-mata nak minta ibu tolong buatkan keputusan untuk saya,samaada nak study(sebab esoknya ada final paper) atau pergi ziarah member.Masa tu langsung tak tahu nak pilih yang mana,dua-dua penting.Akhirnya ibu kata "Studylah dulu,nanti lepas exam ziarah la".Haha..akhirnya saya ikut keputusan ibu, serius memang tak menyesal lepas tu..Terukkan??

Sekarang ni kene buat keputusan lagi..TIDAK !!Untuk planning sem depan.Kalau terima tawaran ni,nanti akan ada kesukaran yang menjelma,kalau tak terima,akan ada lagi ke orang yang sudi memberi tawaran lain..huhuhu.Ya Allah,bantulah hambamu yang sangat dhaif ini..

Tapi bila saya telah buat keputusan,saya cukup tak suka bila ada yang mengungkit balik,JANGAN!!!.Sebab nanti ia akan membawa kepada bibit penyesalan..

-> Tak sabar nak tunggu paper last hari isnin..Lepas habis paper, ada meeting jap, pastu terus BALIK RUMAH.horee...Cuti yang paling lama untuk tahun ni, 5 hari insyaAllah.Tak sabar nak buat projek-projek ketika cuti, paling penting jumpa member-member yang ada kat johor.Kene rangka agenda-agenda cuti dengan segera! [macam meeting la pulak..] Lepas cuti, kembalilah menjadi Nazihah yang sebelum final exam..fuuhh.

3 comments:

'Umayr SRA said...

Haha! That is why, my dear sister, we have Solat Istikharah in Islam. To help with our choices. We won't feel so bad knowing that we have asked Allah to help us with our choices.

And ok apa. Minta counsel orang sebelum buat keputusan. That's even recommended by Rasulullah (saw). And tu la pun konsep syura.

May Allah help you with the best choice next semester, sis. InsyaALLAH.

Anonymous said...

zie..yeap!!kdg2 rs xbest nk buat keputusan dan pemilihan kan.dan sumtimes bnde ni simple je, yet, kte mtk jugak pdgn org lain. agree with 'umayr, bagus je snanye counsel org b4 making any decisions.maybe kta nampak sesuatu dr side lain, org lain nmpk dr side lain.

indahnya Allah jadikan kepelbagaian dlm hambaNya.. :-)

[ Nazihah ] said...

huuuh thank you..
boleh terus menjadi orang yang kuat bertanya..haha
Jangan marah ye kalau ader yang di tanya dengan sangat banyak oleh nazihah hehehe