Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, May 3, 2007

< I'm home >

Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk menghirup udara di Johor.Kenapa kadang-kadang saya terlebih seronok berada di Johor?? My family is here(hujah yang paling kuat), member-member lama kebanyakkannya ada di sini, for sure, sekolah yang banyak menyimpan kenangan dari darjah 1 hingga ke tingkatan 5 pun di johor dan saya baru keluar dari johor 3 tahun yang lalu, sejak dari matrikulasi.Walaupun saya baru menjadi warga johor selama 17 tahun..tapi 17 tahun tu lama la jugak.
Banyak nak kene catch up kat sini sambil menunaikan hak dan tanggungjawab yang tergendala sepanjang diri ini diperantauan (macam jauh la sangat!!).Yang paling best cuti kali ni,dapat contact member lama yang dah lost contact.Seronoknya!!.Masa dapat email dari dia,rasa macam nak melompat.Dapat la jugak chat kejap(oklah tu), sebab dia ade exam pagi tadi..Cepatla balik Malaysia,cepatlah...Rindunya kat korang.
Berkesempatan tadi untuk balik kampung dan tengok rumah nenek yang telah bertukar menjadi warna pink(PINK!! jangan tanya, yang pasti bukan saya yang cat,kalau saya yang kene cat,akan ku tumpahkan semua cat itu..).Rumah tu di cat baru gara-gara walimah mak cik yang akan dilangsungkan 2 June 2007,hari yang sama dengan walimah Kak Safura di Rumah Alumni(Alhamdulillah,pakatan dengan ibu telah berjaya untuk cabut tengahhari tu ke Rumah Alumni).Tema walimah my mak cik is MERAH(Marroon),tu la pasal rumah nenek bertukar jadi pink tu..Walaupun saya tak berapa gemar dengan warna MERAH dan YANG SEANGKATAN DENGANNYA, tapi kad jemputan walimahnya memang sangat lawa,Mungkin sebab gabungan design dan warnannya kene..
(Nanti saya cuba scan kad walimah tu, InsayaAllah)

->Nak pergi sekolah ke tak nak?nak?taknak?nak?Nak tapi...Tak nak tapi..

No comments: