Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Monday, May 14, 2007

< Yazid Wa YanQuz 1 >

Iman itu bertambah dan berkurang..

" Ya Allah, jauhkanlah aku dari kesalahanku, sebagaimana pakaian yang putih dibersihkan dari kotoran. Ya Allah, cucikanlah aku dari kesalahanku dengan air, salju dan air yang dingin"
" Ya Allah yang Maha Pengampun, jauhkanlah antara diriku dan kesalahanku, sebagaimanaEngkau telah jauhkan antara tempat terbitnya matahari dan tempat tenggelamnya"
"Ya Rabbana, bagi-Mu ruku'ku, kepada-Mu aku beriman, kepadamu aku menyerahkan diri ini, kepada-Mu aku bertawakkal, Engkau tuhanku.Pendengaranku, penglihtanku, dagingku, darahku dan tulangku telah tunduk bagi Allah semesta alam"
" Ya Allah, berilah ampunan padaku, sayangilah aku, cukupilah aku, bimbingilah aku dan berikanlah aku rezeki "
" Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari siksaan neraka Jahannam, aku berlindung kepada-Mu dari siksaan kubur, aku berlindung kepada-Mu dari fitnah dajjal dan aku berlindung kepada-Mu fitnah ketika hidup dan semasa mati "
" Ya Allah, aku memohon rahmat dari sisi-Mu agar dapat membimbing hatiku, menghimpun urusanku, mengumpul urusanku yang berciciran, mengembalikan yang terlepas dariku, mengangkat yang ada padaku, membersihkan pekerjaanku, mengilhami fikiranku, mengembalikan keramahanku dan menjagaku dari segala yang buruk "
" Ya Allah, aku menyerahkan kepada-mu segala keperluanku. Apabila fikiranku tidak tepat, amalku menjadi lemah, dan aku sangat membutuhkan rahmat-Mu, maka aku memohon pada-Mu wahai tuhan yang memenuhi segala urusan dan melapangkan dada, sebagaimana Engkau menyelamatkan diantara lautan, maka selamtkanlah aku dari siksa api neraka dari penggilan kebinasaan dan dari siksa kubur. Ya Allah, jalan fikiranku selalu tidak tepat hingga masalah dan niatku tidak sampai pada kebaikan. Engkau telah menjanjikan seseorang dari makhluk-Mu suatu kebaikan yang hanya Engkaulah mampu memberi kebaikan padanya.Sesungguhnya aku sangat menyukai kebaikan pada-Mu dan aku memohon pada-Mu dengan rahmat-Mu Ya Rabbal 'Alamin"


Bingkisan dari buku Ar-Rasul tulisan Said Hawwa

Rasulullah yang maksum tu pun banyak doa pada Allah, aku yang banyak dosa ni..Ntahla..Hmm azam baru!!

Kelas petang ni batal, rasa macam nak menyesal je datang fakulti.Tapi kalau tak datang fakulti taklah dapat guna internet.Hmm..tak jadilah nak menyesal.
-> Selangor?Johor?Selangor?Johor?Wa...camne ni?Senang camni..Mana yang dapat,kat situlah nazihah akan ada..Hhhmm.Boleh ke camtu?.

2 comments:

'Umayr SRA said...

Boleh! No problem... Sebab Allah yang tentukan...

[ Nazihah ] said...

Yes..Yes.Boleh buat camtu..Tengoklah Allah bagi rezeki katne ye..Sesungguhnya Allah telah tetapkan Segalanya.