Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, April 13, 2007

< Allahumma inni a'uzubika minnal 'ajli wal kasal >

Alhamdulillah, Dah lepas satu presentation projek, satu lagi ditangguhkan ke minggu depan..Sekarang?? Tengah menyerap kekuatan dari alam supaya membuang kemalasan dan menggantikannya dengan HAMASAH..
"Ada dalil yang menjelaskan bahawa seorang yang beriman kepada Allah itu seperti seorang buruh harian. Masa kerjanya selama benderangnya siang.Nah, seorang yang dipekerjakan di sawah mestinya tidak memakai baju yang bersih. Semestinya is bersabar selama masa kerja. Barulah ia bersihkan diri dan memakai pakaian yang terbaik. BARANGSIAPA YANG BERSANTAI-SANTAI DI SAAT BEKERJA AKAN MENYESAL DISAAT PEMBAGIAN UPAH, ia akan menanggung akibat atas kelambatannya diatas melunaskan pekerjaanya "
- Ibnu Jauzi-
Siapa bersantai saat bekerja,akan menyesal saat pembahagian upah
penawar lelah pengemban dakwah.

No comments: