Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, April 24, 2007

< Tak Bisakah Aku Menjadi Diriku Sendiri >

Aku ingin katakan ' tidak'
Tapi akan adakah yang sudi mengatakan 'Ya'?
Aku tidak suka dipaksa
Jika aku tak mahu, aku memang tak mahu
Tapi jika aku tidak memaksa diriku,
Akan adakah yang sudi menggantikanku?
Aku tak suka menjadi orang yang tabah
Kerana orang yang tabah selalu disangka Sangat Tabah
Tapi akan adakah orang yang akan menjadi tabah dan memberi ketabahan?
Aku ingin melayan penat dan bosan ini
Tapi ada yang lebih penat dan lelah dariku
Aku ingin khabarkan pada dunia apa yang aku rasa
Tapi perlukah aku khabar yang kualami, agar terjawab semuanya?
Akan adakah yang sudi mendengar?
Akan adakah yang punya waktu?
Aku ingin penuhi apa yang aku ingini
Tapi berhakkah aku?
..Izinkanlah Aku Menjadi Diriku..

(23 April 2007, Isnin, 7 pm)

2 comments:

'Umayr SRA said...

Sungguh sebuah rintihan yang ikhlas pada ilahi akan Dia dengar dan hampiri. Lantas berimanlah dan bertaqwalah pada Yang Esa; Yang Maha Kuasa. Kerana pada Dialah digantung nasib dan diserah harapan. Dialah yang mendidik, menjadikan dan membentuk diri manusia, hanyasanya mereka yang beriman mampu menyukuri apa yang dilaluinya walaupun pada mata orang biasa peritnya terlalu amat.

Semoga kita tergolong dalam golongan yang sedikit; iaitu golongan yang Allah sebut sebagai golongan yang bersyukur padaNya.

lilih said...

Saya menjelajahi dunia maya ini...
Dan menemukan banyak tulisan...
Yang saya tidak mengerti adalah...
dalam tulisan itu, banyak orang yang menyatakan kalau dirinya ingin termasuk golongan orang yang sedikit...
dan golongan yang sedikit itu adalah golongan orang yang kategorinya menuju kebaikan(seperti bersyukur, berjihad, dsb)...
Tapi apakah benar, orang-orang baik itu adalah golongan orang-orang yang sedikit?