Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Sunday, May 4, 2008

< Wanita itu sangat dimuliakan >

Saya tengah dengar kuliah subuh tentang 'Memuliakan wanita'..[macam menarik, tapi saya 'faham' sebab ngantuk + slow].

Rupa-rupanya ada dalam Riyadus Solihin..Nampak sangat tak habis bongkar RS lagi..Indahkan Islam..Meraikan kedua-duanya.

Islam ajar untuk menunaikan hak, bukan menuntut hak..sebab tangan yang memberi itu lebih mulia dari tangan yang menerima..

Ni apa yang saya dapat tadi dalam 3 minit terakhir (dari 1 jam, 3 minit je 'tak paham' ^_-) Ni apa yang pak cik kuliah subuh cakap..

1. Hak isteri yang perlu dipenuhi ialah memberinya makan dan pakai yang baik dan
berbuat baik padanya [bahasa Mak Cik Barbara loving and caring] haha Islam dah ajar dulu, Mak cik lambat = p Kiranya semua tuntutan tu untuk memenuhi keperluan asasi wanita <- Motifnya

2. Hak suami -> Jangan bagi orang masuk rumah without his permission..Nak tolong saya tak? Apa motifnya ye? Mesti ada sebab dan akibatnya..Mesti ada motifnya bila Islam ajar boleh dan tak boleh..[tapi sahabat-sahabiah dulu takde pun tanya kenapa dan mengapakan?? Derang taat dan patuh je *malunya*] Saya tak dapat nak relatekan pada apa-apa pembacaan saya..Pak Cik Allan tak bagitau pape pun tentang ini..

-> Tambah time Pak Cik kuliah subuh tengah bagi talk sebab ada ternet.. O_o

No comments: