Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, April 8, 2008

< Kehilangan yang Berbayar >

Saya telah kehilangan sementara sesuatu yang sangat berharga pagi tadi..sesuatu yang sangat berharga untuk menemukan saya dengan dunia luar, berharga untuk saya bergerak dan bekerja..Alhamdulillah saja saya ini telah diTarbiyah dijalanNya..Bersyukur amat, Dia telah lintaskan ini dihati saya

Ya Allah..
Seandainya ini kifarah pada dosa-dosaku
yang ku sedari mahupun tidak
ampuni aku..
Seandainya ia exam kesabaran dan ketabahan
izinkanlah aku berjaya dengan A+

Hari ini saya menghabiskan beberapa jam untuk renew 'kad' itu..dikelentong oleh pemandu teksi, menunggu dengan berdiri 'pakcik panjang' untuk 1 jam..Setelah sampai disekolah, saya meredakan kelelahan dan menunaikan 'janji' saya pada Yang Esa..

Dalam perjalanan menunaikan 'janji', bertemu dengan 'sekecil' yang berjaya kuLasso tapi belum berkesempatan untuk kutarik..Kalimah yang pertama keluar dari bibirnya

Akak, saya kenal 'anak-anak' akak..

Waaa!!! Terima kasih Ya Allah..diaLah sikecil yang ku berhasrat untuk didik, tapi aku hanya sempat untuk berbual tambahan di ruang menunggu pak cik panjang..Terima Kasih kerana mendengar suara hatiku..

Ya Allah, andai ini bayaran sebuah kehilangan aku sangat bersyukur..Bersyukur kerana kau mengizinkan aku mendidik seorang lagi sekecil untuk ku hantar ke pentas syuhada'( teringat Khansa') ..biiznilLah..
Allah pasti akan menggantikan kehilangan dengan sesuatu yang lebih baik..PASTI !! biiznilLah..

p/s: Saya sangat memerlukan sms kalian yang hanya saja mengandungi nama kalian..kerana saya mungkin akan kehilangan nombor-nombor kalian..mohon dengat sangat..

No comments: