Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, April 23, 2008

< Kita adalah Manager >

Tak pasal-pasal keluar entri ni..free-free je bagi idea tambahan pada saya..

Kita adalah si Manager, Kita punya Manager..

Pengurus si HAMBA adalah TUHANya,
Pengurus si PENGIKUT adalah RASULnya,
Pengurus
si ANAK adalah IBU & AYAHnya,
Pengurus
si MUTAROBBI adalah MUROBBInya,
Pengurus
si RAKAN adalah TEMANnya,
Pengurus
si RAKYAT adalah PEMIMPINnya,

Makin banyak menjadi PENGURUS, semakin lambat operasi 'exam' di Mahsyar nanti..
Tapi jika berjaya menjadi PENGURUS yang baik, pasti akan berpotensi BESAR menghuni SYURGA

Jadilah MANAGER yang 'berlesen' dan mengikut 'kontrak' yang di beri 'JPJ' alam sejagat..Jangan sesekali jadi MANAGER yang berLesen TERBANG..

ABAH selalu pesan " Jaga Syakhsiyyah !! [spelling versi saya]. Mengaku da'ie tapi tak jaga syakhsiyyah, apa kes?? "


p/s: Saya hutang K.WM satu entri..nanti saya kabulkan bila saya bosan dengan si buku

No comments: