Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, April 16, 2008

< Jasa yang tidak terbayar >

Jasa insan yang memberi sebuah kehidupan, sejak hanya pandai menangis sehingga kini hampir tamat sebuah fasa kehidupan..
Sejak dari dulu dia tidak banyak meminta dan aku hanya meminta tanpa jemu dan bosan..
Cukup hanya membuka lembaran saat aku dilahirkan, diriku tak bisa membayangkan kengerian saat itu[mungkin imaginasiku tahap hiperbola ^_^]..kengerian yang sangat ngeri dan sejak kebelakangan ini, kengerianku bertambah dengan cerita tambahan dari mama baru dan dari kisah dari teman sejasadku. Aku tidak pernah berjaya menonton siri tontonan saat kelahiran, mataku akan tertutup dengan sengaja atau tidak..

Hari ini..taktala kerinduan tahap gunung everest bergabung dengan berita dia 'berdarah' fuuh.. terburai semuanya..Saat itu, En Tesis dan Dr projek dipersalahkan sepenuhnya..Nasib baik Pn Final tak terbabit sama..Dengan imaginasi yang hiperbola, membayangkan dia yang berdarah dan dicuci..Sistem pintar otak terus mengeluarkan rule Aku mahu pulang..Tak kira

Doakan si'dia' ku sembuh seperti yang terbaik untuk dirinya..dan doakan aku selamat sampai menemui insan-insan yang teramat sangat dirindui..MerekaLah insan yang paling berharga dalam kehidupanku..

Inilah coretan dari insan yang telah sampai ke kemuncak kerinduan..Baru saja Allah menghantarkan khabar ketidak sihatan..Huhu..Dia tahu aku belum bersedia untuk membiarkan mereka jauh dari sisi..

No comments: