Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Monday, April 28, 2008

Dahsyatkan Diri

Beberapa hari lalu saya ditawarkan bantuan untuk mengasah potensi diri..
[tak pasti respon diri sendiri O_0 ]

Lalu hari ini saya ketemui ini..

Barangkali sebelum ini kita tidak serius dalam menggali potensi untuk mendahsyatkan diri,
Belum sungguh-sungguh mengelola waktu untuk meraih ilmu
Masih begitu banyak kelalaian dan
Masih begitu sedikit kesyukuran

[Membangun kecerdassan tarbiyah, Quantum Tarbiyah mencetak kader serba bisa]

Ketika membaca, terasa menusuk ke kalbu..BaikLah tawaran untuk membantu saya mengasah potensi untuk mendahsyatkan diri diterima..TAPI [saya tak suka tapi yang ini..] saya perlu 'membebaskan' diri saya dulu...

Upah untuk hari ni..-_-


TARBIYAH ITU MENCERDASKAN !!!

No comments: