Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, June 22, 2007

< Bila Hati Menjadi Kentang Busuk >

[1] Kenapa kita dikurniakan perasaan geram, dendam, marah?? Walaupun sebenarnya kita tahu itu adalah Akhlak Mazmumah yan perlu diHALAU keluar dari kita. Perasaan itu hanya layak diBARA-BARAkan untuk musuh ILAHI termasuk Syaitan yang terkutuk walaupun kadang-kadang atau selalunya menjadi kawan kita..dan perasaan itu tak LAYAK dan TAK BOLEH ada dalam hati kita walau sesaat untuk sahabat-sahabat sePERJUANGAN kita..Tulah sebabnya kenapa Ar-rasul kata JANGAN MARAH, dan orang yang hebat ialah ORANG YANG MELAWAN PERASAAN MARAH[yang ni tak tahu kata-kata sape]..dan TIDAK BERIMAN SESEORANG DARI KAMU SEHINGGA KAMU MENCINTAI TEMANMU SEPERTIMANA KAMU MENYINTAI DIRIMU SENDIRI..Kita berharap bila kita buat salah ada orang yang tegur, kita nak sangat orang rationalize kita balik kalau kita salah dengan rational bukan emosi[teringat sessi konsolidasi di dalam dapur hari rabu hari tu haha..] kita berharap dengan sangat orang maafkan kita bila kita buat salah dan menerima kelemahan dan kekurangan kita sebab kita adalah manusia yang LEMAH DAN KERDIL..Kita nak orang buat camtu kat kita tapi KITA SUSAH NAK BUAT CAMTU PADA ORANG??

Teman..maafkanlah sahabat-sahabatmu yang melakukan kesilapan,.janganlah kau simpan dendam itu lama berpanjangan didalam DADA. Jika lama dendam itu disimpan, hati akan menjadi seperti KENTANG BUSUK yang dijinjing merata-rata. Bau dan rupanya sangat buruk dan MENJIJIKKAN..Jangan lupa maafkan kesilapan dan KETERLANJURAN sahabatmu sebelum tidur yea..

[2] Bertemu yang TERSAYANG[buat kontrovesi lagi..]. Jangan su'nu Dzan dulu yeah..Semalam baru berjumpa dengan gelang tersayang, yang IBU bagi selepas 2 BULAN berpisah dan berjauhan..haha.Jumpa dalam poket baju. Dan semalam baru kembali bercermin mata..Moralnya, Jadilah orang yang cermat dan berhati-hati dan jangan jadi seperti saya yang selalu CARELESS..Saya kena belajar menjadi CERMAT dan TELITI sebab orang yang selalu tolong saya mencari barang saya yang hilang atau missplace akan fly[terbang macam burung ke??] bulan 9 nanti..HUhuHu..

[3] Countdown to KONSIS, 7 Jam LAGI..Tak sabar nak pergi KONSIS dan jumpa BUDAK-BUDAK tak matang Batch 5..Kitaorang ada yang matang ke?AdaLa sorang, dua daripada ramai-ramai tu..Tajuk aper yea yang akan jadi topic HANGAT??Tau dah..Memang dah tau.. Lagi-lagi dari orang yang jadi driver dari Johor tue :p Semoga pertemuan dan perpisahan yang bakal menjelma nanti AKAN di redhoi dan berkatiNya..Ameen..

nazihah -> Buat kontroversi lagi..pastu pandai-pandaiLah tanggung.. haha

4 comments:

Khadijah said...

ai.. mcm knal je dgn org yg drive dr jhr tuh....

[ Nazihah ] said...

Wow u kenal ke?Teror u nie..

Rodrigo said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Rodrigo said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.