Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, June 7, 2007

< Yang Ada DiSisi Kita Hanya Sementara >

Setelah dua minggu menziarahi hospital, semalam,alhamdulillah sempat menziarah ke hospital lagi..untuk kembali melihat dan menghayati BETAPA TABAHNYA MANUSIA, dan ada orang lain yang lebih tabah dari kita sendiri..

Huuh 'silent killer'..Ya,dia memang pembunuh dalam senyap.Pembunuh yang membunuh tanpa mengira usia atau status.Begitu juga kematian, pabila tiba saatnya,dia pasti datang,tiada penangguhan..Tapi tidak mustahil, 'pembunuh' itu akan terbunuh sebelum dia membunuh.Sesungguhnya orang yang bijak itu adalah orang yang sentiasa mengingati mati dan bersiap untuknya..[jangan tangguh-tangguh solat,nanti kalau mati tengah-tengah jalan,menyesal sampai ke kubur].

Sesungguhnya UJIAN ITU MENINGKATKAN DARJAT DAN PENGHAPUS DOSA..Imam Hassan al-Banna pernah berkata " Sesungguhnya penjara itu kemuncak tarbiyah ikhwan" [madrasah hassan al-banna]. Bukan nak suruh korang masuk penjara tau..cuma nak kata ikhwan dulu diuji dengan penjara..Kita sekarang diuji dengan???[tepuk dada tanya iman]

Teman-teman..yuk kita doakan KETABAHAN sahabat-sahabat kita dalam mengharungi UJIAN ini..Sesungguhnya ibu mereka adalah ibu kita, ayah mereka adalah ayah kita, keluarga mereka adalah keluarga kita kerana mereka adalah adik-beradik kita..

Teman moga kalian terus TABAH dan SABAR
Semoga Allah memberikan kalian JANNAH YANG INDAH..
->Jangan lupa masukkan dalam borang muhasabah -->Menziarahi sahabat-sahabat yang sakit..

No comments: