Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Monday, June 30, 2008

< CCTV >

Taktala ini saya menambah dari kedai donut popular..[konon-kononnya ada layaran percuma *kene tipu* ]
Berhenti seketika di persinggahan pulang ke rumah, menanti kereta roda 8, ada kerja yang saya perlu tunaikan, kerja seorang anak..
Dalam langkahan, saya terlintas kata-kata wirawati ini [wirawati dalam bayangan superb saya]

Wirawati 1: Ngapa sih kelihatan kurus benar ini?? Mikirin negara ya?

Wirawati 2: Ngaak, mikirin ummah..

[ ^_- copy paste, komunikasi dalam sang murobbi]

Kenapa ya terlintas kata-kata ini?? [ Cuba teka kalau handal??] sebab saya LAPAR !! tapi saya tak sempat lagi menjamah makanan. Baru sekejap tadi saya menjamah makan lauk tenggahari style mat soleh..saya menjamah sarapan jam 2 petang..Taktala mikirin ummah yang berdarah parah, perut yang lapar bisa jadi kenyang sih..

Teringat kata-kata saya kepada adik-adik kecil disekolah yang lalu..

“Adik-adik yang teramat saya sayang..Ummah ini sedang luka berdarah yang amat parah, umpama penghuni ICU yang menanti saat kematian, hidupkah atau matikah. Siapakah lagi yang akan bisa menamatkan luka parah berdarah ummah ini andai bukan kita adik-adikku, marilah bersama-sama kami adikku, bersama merawat luka ummah ini..Tak sanggup lagi rasanya mata dan hati ini melihat luka ummah ini yang kian parah”

Dalam langkahan ke stesen kereta roda 8, terjumpa ini

“ Laluan ini disertai CCTV untuk keselamatan”

Sekeping hati berkata, seandainya seluruh alam raya ini yakin dengan CCTV Allah, pasti saja CCTV manusia ini tak perlu fungsinya..CCTV Allahkan lebih hebat, CCTV yang bisa melihat pergerakan seisi alam raya tanpa halangan tembok, bahkan CCTV itu punya pancaran aura laser perlindungan dari sebarang bencana..kerana kejahatan dan bencana itu akan terjadi hanya dengan izin pemilik CCTV hebat itu.. [Imaginasi superb saya lagi] Tak sabar rasanya menanti saatnya seluruh alam raya meyakini sepenuhnya kuasa keagungan pemilik CCTV hebat itu..

No comments: