Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, June 27, 2008

< Pesanan KAKAK >

Saat lalu sebelum saya merancang dan memerah otak untuk mengaturi ADIK-ADIK, saya luahkan pada KAKAK

Kakak, boleh tak saya nak abaikan keperluan saya, boleh tak saya nak abaikan benda ni.
Kalau saya uruskan benda ni, banyak jiwa yang akan saya abaikan..

KAKAK pesan

Dik, kalau awak abaikan benda ni lebih banyak jiwa yang akan terkorban..Ingat, kalian orang utama, andainya hati kalian ternoda, kalian bisa menggugat pelbagai jiwa. Urusi hati kalian dengan baik dik..[hatiku tersentuh dan terusik]

KAKAK pernah sakit dan menggeletar, saya SANGAT risau..Saya berdoa pada tuhan waktu itu, kurniakanLah yang terbaik buat KAKAK..Saya khabar pada tuhan, TUHAN saya masih perlukan KAKAK disisi..Hari ini KAKAK pulang ke rumah, bekerja sebagai anak, kerana abah tak sihat..Baru sehari saya tak jumpa KAKAK, saya dah hilang arah, rindu keruan..Semoga Allah permudahkan urusannya..Saya impikan suatu hari nanti saya bisa punya hubungan darah dengan KAKAK, sebagaiman Umar berimpi untuk punya hubungan darah dengan ar-Rasul..

No comments: