Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, June 4, 2008

< Fuzzy future >

Tajuk ini hanya akan difahami oleh orang-orang 'robot dan mesin' seperti saya..^_-

Ketika seluruh penghuni KAMAR KETENANGAN berkumpul dan bermadah untuk pertukaran destinasi..ketika ADIK menyenaraikan penghuni KAMAR KETENANGAN. Ada KIV disisi namaku..
KIV a.k.a Keep In View

Mungkin tiada sesiapa yang tersedari ada seseorang yang tersentuh dengan kalimah itu. Separuh hati berkata "Wa..bangganya aku dalam perhatian, aku diperhatikan..ada yang sudi memerhati diriku" [aku tahu..Tuhanku pemerhatiku yang setia.Dia tidak penah lokek memberikan pehatian]. Namun hatiku kuat berkata "Kerdilnya aku..futureku masih fuzzy..tiada satu pun dalam bayangan. Aku tidak langsung boleh merancang untuk membantu teman". Tapi tuhanku kata -> sesungguhnya masa depan dan masa silam itu dia sahaja yang tahu..

Ya..wahai diri..tawakal masih tak setinggi burung bertebangan..Taqwa pun entah ya entah tidak..





No comments: