Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, February 27, 2008

< Hospital Serdang >

Tadi spend 4 jam di Hospital Serdang..
Sangat lama, semata-mata untuk pastikan kewujudan 'si comel' dalam jasadku..
aku tahu aku sudah cukup besar untuk menghadapi masalah dengan 'si comel', hampir semua bahagian yang aku singgah di Hospital Serdang menyengih padaku kerana aku menghadapi masalah dengan ' si comel ', sampai ada sorang pengawai hospital kata "Awak yang ada masalah dengan 'si comel' ke anak awak? " Dengan selambanya jawab dengan pak cik tu: "Anak takde, adik ramai..". Hati bersuara dan memberontak : Hello..pak cik, i tak kawen lagi ah, i'm still young ah for that, apatah lagi pasal anak -anak ni..tak nampak ke orang bawak beg sekolah ni..

Destinasi singgahan di Hospital Serdang..
Jabatan Kecemasan -> Jabatan x-ray -> Klinik Kecemasan -> Unit ENT..Kat unit ENT, doktor kata 'si comel dah takde'..yeye..alhamdulillah..tapi 4 jam telah dihabiskan..keputusan akhir..' si comel takde '. SANGAT KECEWA dengan pembaziran masa yang berlaku..Waaaa...

To sisters yang amik medic..Korang belajar la rajin-rajin eh, pape kitaorang cari korang jer nanti..takyah susah-susah

To brothers yang belajar medic..Korang pun belajar tekun-tekun eh..nanti kalau sister takde, kitaorang boleh cari korang as 2nd person..

Mana sepatutnya kene lagi segan, check dengan dr non-muslim ke check dengan dr ikhwah??


------------------------------------
MENGUNDI

Kenapa kita mengundi?? Apa matlamat kita mengundi?? Apa yang kita mahu dari 'pangkahan' kita?
Kalian cukup hebat dan mahir untuk jawab soalan remeh dan enteng ni..yang kita pilih bukan orang yang ada dalam parti ni atau parti tu tapi yang kita pilih ialah orang yang mampu membantu kita dengan gigih untuk mencapai matlamat kita -> UA..
Mampu untuk bersama kita menegakkan syari'at ISLAM dan MEMBINA DAULAH..
Bukan parti syarat pilihannya, tapi itulah syarat pemilihannya..NOKTAH !!
< Teringat perbualan Hafsah dengan Ummi >

No comments: