Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, December 21, 2007

< Disayangi dan menyayangi >

Mungkin moodnya macam lebih kurang sama dengan mood admire ni..
lbh seminggu post ni jadi draf..mood lepas small reU

Allah menjadikan kita dengan pakej yang lengkap..
lengkap sebagai manusia, punya jasad, punya akal dan punya ruh(segala emosi dan perasaan)
salah satu emosi yang Allah adunkan bersama kita ialah perasaan 'disayangi dan menyayangi'
Sungguh perasaan itu tidak akan pernah bersalah, bahkan ia adalah makhluk yang taat dan patuh
ia bisa lebih mulia dari pemiliknya jika ia tidak diperlakukan dengan adil tidak digunakan pada tempatnya

Setiap langkah dan setiap hirupan nafas kita perlu diiringi dengan ilmu..



buku-buku ni mungkin boleh membantu

Aku menikah di jalan dakwah, kado pernikahan untuk isteriku, gue must die, berpacaran selepas menikah, pernikahan dini dan ader satu rak, buku-buku camne kat fajar ilmu.
(the italic one i suggest most,exspecially for sisters)

macam banyak ke?Takpe..takpe sebab saya pun baru habis dua buku daripada banyak-banyak tu..tupun sekadar tahap fikrah dan basirah sikit-sikit.Sebab sekarang ni rasa buku ' kitab tazkiyah untuk aktivis dakwah' lagi awla kot..


A formula dari syuyukh Kamar Ketenangan, walaupun derang tak pernah cakap directly, tapi their action speak louder then their word..

" Dan sekiranya mereka benar-benar redho apa yang diberikan kepada mereka oleh Allah dan RasulNya dan berkata "Cukuplah Allah bagi kami, Allah dan rasulNya akan memberikan kepada kami sebahagian dari kurniaNya.Sesungguhnya kami orang-orang yang berharap kepada Allah "
[at-Taubah(9): 59]

Cukuplah Allah bagiku, bertawakal dan menyerahkan segala yang ghaib itu padaNya. Merancang dan melakukan sesuatu yang pasti, biarkan Dia yang menentukan yang tidak pasti itu kerana Dialah yang akan memastikan yang Terbaik dan Terlayak untuk hamba-hambanya.Lagipun, 24 jam tu bukan lah terlalu panjang untuk aktivis dakwah..(aku tak punya 24 jam yang panjang)

No comments: