Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Saturday, December 15, 2007

< Terima Kasih Tuhan >

" Adalah salah jika ada yang mengira bahawa ikhwan mengajak manusia untuk bermalas-malasan dan tidak peduli terhadap permasalahan yang dihadapi masyarakat.Setiap saat, ikhwan menyerukan bahawa seorang Muslim harus menjadi pemimpin dalam segala hal.Dia tidak boleh merasa puas jika tidak memimpin, tidak berbuat, tidak berjihad,dan tidak berada di garis paling depan dalam segala kegiatan.Terlambat dalam bentuk apa pun adalah berbahaya bagi fikrah kami dan bertentangan dalam ajaran agama kami "
[Risalah ila asy-syabab]

Terima Kasih tuhan kau telah temukan aku dengan statement ni..Alhamdulillah bisa menjawab persoalan yang membuak di otakku..

No comments: