Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, December 24, 2009

< Aku Perlukan Jiwa Seorang Fatimah >

Suatu ketika dulu si Fatimah terasa sungguh jauh dari jiwaku.Tapi taktala ini, terasa seperti menyesali kenapa tidak suatu masa dahulu aku menjiwai jiwa seorang Fatimah.

Pastinya dia terlalu berharap hadirnya seorang pembantu taktala dia mengurusi isi rumah sendirian.Lalu dia hadir kepada seorang ayah memohon pengertian. Namun sang ayah hanya menitipkan 'BertasbihLah, bertahmidLah dan bertakbirLah..Disaat itu anakda akan merasakan seorang pembantu bersamamu'. Pernah menitis air mata si ayah ketika melihat tabahnya seorang anak menguli tepung sambil meyusukan si anak.

Pernah suatu ketika si Fatimah mengelilingi si suami hampir puluhan kali untuk menagih kemaafan atas keterlanjuran kata. Pasti saja kesungguhan dan keikhlasannya menyayat hati sang suami.Mungkin sahaja dia tidak sengaja atau mungkin juga dia tidak sedar bait-bait kalimah yang terpacul keluar dari lidahnya.Sungguhpun dia sangat berhak untuk merasai apa yang dia rasa kerana sesungguhnya Allah tak pernah ciptakan sesuatu itu sia-sia, tapi dia pasti yakin sesungguhnya syurga buat dirinya adalah disisi seorang suami.

Wahai Allah, berikanlah aku kesempatan untuk punyai jiwa Fatimah setelah kau berikan aku kesempatan menjiwai Khadijah dan Aisyah. Hanya padamu aku bermohon & menagih Allah, kirimkanLah untukku segunung kesabaran untuk aku terus menghadapi cabaran mengharungi hidup berkeluarga ini dan janganLah kau putuskan dariku jambakkan keikhlasan untuk aku terus berkhidmat dan untuk aku terus taat

1 comment:

soleh solehah said...

Salam

wah..wah posting menarik, meh lah kita tukar2 link dan dijemput ziarah blog akak...

wassalam