Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Sunday, December 20, 2009

< BiLa Dibanjiri Emosi >

BiLa saat & waktu terus berLalu, taktala hati berubah-berubah tak menentu tanpa ketetapan, selepas banyaknya rahsia mereka terbongkar. Mungkin dulu aku manusia yang sering menyalahi kalian & kini aku mengetahui hakikatnya. Sungguhpun aku sedikit tenang dengan hakikat itu, namun aku manusia yang tak pernah puas & memang sentiasa ada sahaja yang tidak ku berpuas hati.Tapi setiap masalah itu lahir puncanya dari kedua-dua jiwa.

Pasti ada sebabnya kalian ditolak tapi kejamnya andai ditolak tanpa keadilan. Telah lama bermula saatnya aku kerap kali berkata pada teman-teman 'Kahwinlah wahai akhawatku'.Namun, Tidak adilnya cinta pernah menyentuh hati kalian beberapa kali sedang teman-temanku,itulah yang sulung menyentuh hati mereka..TERLALU TIDAK ADIL..Hatiku terus memberontak dengan dahsyat,alhamdulillah aku kuat mengimani adanya tuhan. Mungkin Dia mahu aku belajar ini 'Sesungguhnya cinta yang menyentuh kuat hati seorang lelaki adalah cintanya yang terakhir tetapi cinta yang menyentuh kuat hati seorang wanita adalah cinta yang pertamanya'. Wahai hati terimaLah didikan cinta ini, terimaLah wahai hati yang redha.

Wahai tuhan kau didikLah hati, jiwa,iman dan amal pemberontak bersiri ini Allah

3 comments:

saidAtul said...

salam,
comfirm x faham entry akak kali ni..
antara saya dah penat buat lab report ni atau akak tulis berbunga sangat..

[ Nazihah ] said...

Sebelum baca tak baca bismillah ni

farza said...

alahai, tulisan2 pn. nazihah kt sini mmg seni + jiwang merewang sikit.. ^_~
cuba follow entri dia dr awal dulu, insyaAllah boleh fhm sikit rentak penulisan dia..
insyaAllah, saya fhm. #_#