Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Monday, December 21, 2009

< Supporter >

Untuk mengharungi jalan jauh, panjang & penuh onak liku ini,seharusnya setiap dari pengguna jalan DIDIKAN ini punya teman dampingan. Allah akan sentiasa berikan pada setiap dari penghuni jalan ini teman dampingan sejak dari mula hingga akhirnya.Sesungguhnya didikan ini adalah didikan kehidupan, didikan kasih sayang yang penuh dengan cinta hanya keranaNya.

Namun, hanya saja terpulang pada kita bagaimana menafsirkan seorang teman dampingan.Namun sesungguhnya, teman dampingan adalah manusia yang bisa bersama kita disetiap saat, baik senang mahupun sukar, baik ketika saat tertawa mahupun tanggis, taktala bahagia mahupun sengsara dan dia tak akan putus mendekat kita pada Dia maha Segalanya..

Jangan terlalu memilih untuk bersama seorang pendamping sungguhpun ia harus dipilih. Allah tak pernah lokek memberikan pendamping buat kita, namun hanya kita sahaja harus mencarinya. Seorang pendamping tidak semestinya seorang suami, mungkin juga teman sebilik, mungkin juga teman serumah, bahkan tidak mustahil seorang pendamping itu teman seperjuangan yang gigih berjuang diperantauan jauh.

Terima Kasih Allah untuk pendamping perjuanganku mengharungi liku onak duri ini yang tak pernah putus.Sesungguhnya engkau teramat Pengasih dan Penyayang.

No comments: