Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, December 11, 2008

< Ya Pada Anak, Tidak Pada Suami >

Tu tajuk dari cover nur bulan november..

Aduuuh macam-macamLa perempuan zaman sekarang ni!! Nak anak tapi tak nak suami [PELIKLaaaaa] Sampai kat US ada yang sanggup membeLi sperma..Alhamdulillah adab ketimuran masih dipegang kukuh, 'Kamu hanya bisa ber-anak setelah bersuami' [tapi bayi luar nikah semakin banyak saban hari!! ..fuuh..]

Mungkin mereka merasai kewujudan anak menghiburkan[saya tiada pengalaman beranak, beradik ada], tapi setahu saya nak beranak(mengandung + bersalin) tersangatLah tidak mudah..Ada jugak manusia seperti ini ye?? Mungkin mereka merasai lelaki saban hari makin tidak boleh dipercayai ataukah mereka ini cetakan wanita hasil dari kempen ' kami bisa hidup tanpa lelaki ' [kempen perosak + giLer]

AlhamdulilLah, NUR menguLas topik ni..tapinya, uLasannya banyak dari sudut syari'tullah kurang dari sudut sunnatullah..bahkan kaitan antaranya juga kurang. BukanKah setiap syari'at yang diBOLDkan adalah selari dengan perjalanan sunnatullah manusiawi..

Buat Wanita,
[pesanan untuk wanita kerana aku pejuang femenisma]
Sungguh Kita adaLah istimewa
kita punya naluri dan kehendak, kita punya hati dan perasaan
Jangan walau sekali kita menafikan yang kita punyai
titipan perasaan ingin menyayangi dan disayangi dari tuhan
bahkan buah dari pokok yang dikahwinkan juga istimewa
apatah lagi kita,wanitaku, yang teLah sedia istimewa..
yakinLah karibku,
masih ada lelaki istimewa di tanah ini
masih ada urusan kita yang memerlukan campur tangan mereka
sungguh pun banyak urusan yang boleh kita langsaikan sendiri
kerana kita dan mereka adalah satu dan melengkapi
iniLah fitrah kita temanku
fitrah tak bisa dipisahkan, tak bisa dinafikan dari jiwa
raikanLah fitrah ini dengan baik dengan cara yang paling baik
jika fitrah ini tidak dirai selayaknya sahabatku,
bumi dan isinya bisa tergugat dengan pengabaian ini...

Saya -> Maaf berbicara tentang ini juga TERSANGAT AMAT PENTING...kerana majaLah buLan ni kebanyakannya berbicara tentang BaituL Muslim.Sungguhpun ada masa saya mungkin tidak suka berbicara tentang ini, kerana ia bukan segala-gaLanya TAPi masaLah berdarah parah ummah ini berpunca kuat dari diri musLim muslim yang tidak terurus dan BaituL Muslim yang TERABAI..dan kita adaLah apa yang kita baca, kita adaLah apa yang kita dengar, kita adalah apa yang kita makan, kita adalah apa yang kita lihat..KITA ADALAH APA YANG KITA LAKUKAN..Maka kita berhak dijudge dan dihukum dari apa yang kita lakukan!!


Saya adaLah apa yang saya coret..TAPI apa yang saya coret mungkin bukan seluruhnya saya..

2 comments:

farza said...

"Saya adaLah apa yang saya coret..TAPI apa yang saya coret mungkin bukan seluruhnya saya.. "
setuju sgt!

[ Nazihah ] said...

to cik farza

hehe