Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, July 4, 2008

< Jiwang >

Ntah kenapa hari ini saya asyik jumpa perkataan ini. Pertama, ketika berbual dengan KAKAK di kotak YM, dia bertukar menjadi jiwang sebab dia dan seluruh warga kamar ketenangan akan berbulan madu [sekali lagi saya menjadi golongan yang tercicir T_T]. Kedua, ketika buka akaun laman kawanster.. dapat mesej..kawan saya termasuk dalam golongan manusia jiwang ..HAHA..Saya terselamat dari golongan tu..YES !!

Ketika dulu di London upss Londang, kawan-kawan saya digolongkan dalam golongan manusia jiwang..haha..[oook baikLah termasuk saya jugak o_o'' ] Mungkin sebab ayat puitis kot[tak jugak], atau ayat kami tersusun, berhemah dan sopan [ni mungkin betul ^_-].Semua pakat tak puas hati..Akhirnya kami ketemu ayat ini..[ayat dari UMMI]

MemangLa muslim itu jiwang dan penyayang
Tuhan mereka kan sangat pengasih dan penyayang
Rasul mereka juga sangat dikagumi seisi alam raya
Panduan hidup yang mereka gunakan juga sangat puitis dan menyentuh hati

NAH !! Moralnya..saya pun tak tahu apa yang pembaca senyap saya dapat dari coretan ini.. Tapi yang pasti saya tak suruh kalian menjadi JIWANG [tidak !!!!]

5 comments:

Mashizaki Keikan said...

Kak Nazihah yang jiwang... hoho~!

[ Nazihah ] said...

HelLooo !! anta salah masukkan group untuk akak La..salah kumpulan..salah kumpulan..Tidak !!!

[ Nazihah ] said...

Jap..jap orang LAZERRRR seperti saya boleh masuk kategori jiwang ke???

Mashizaki Keikan said...

apesal pulak tak boleh? kalau memang dah kategori tu?

[ Nazihah ] said...

pergh ammar..setia seh menggenakan orang.. =p