Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Thursday, July 12, 2007

< Dedication Untuk Semua >

Buat Alang..
Hidup ini adalah semua yang perlu untuk kita buat keputusan, tapi keputusan yang kita buat tu tak semestinya yang terbaik untuk diri kita dan kitalah yang kene pastikan keputusan yang kita buat tu keputusan yang terbaik dan layak yang Alllah tetapkan bagi diri kita.Jadilah diri sendiri, awak adalah awak, jangan bandingkan diri awak dengan orang lain..Ni kata-kata yang pernah diungkapkan oleh sorang KAKAK di DS " Walaupun kita tak sehebat orang lain, tapi kita adalah orang yang paling HEBAT untuk menjadi diri kita sendiri"..Jangan terlalu underestimate kemampuan diri kita sendiri, kadang-kadang kita je yang tak yakin yang sebenarnya kita boleh, sebenarnya kita LEBIH HEBAT DAN LEBIH TABAH dari apa yang kita sangka..All da best, buat yang terbaik, yang penting kita dah buat yang terbaik..hasilnya serahkan pada Allah untuk meletakkan yang terbaik untuk kita.

Buat Kakak-kakakKu..Kak Syima, Kak Shu, Kak Ija, Kak Liza, Kak Ju, Kak Wardah..
Selagi mana kita sanggup menjadi PEJUANG di Jalan Ini, Allah takkan membiarkan pejuang-pejuangnya miskin dan papa..berusahalah sehabis daya, sehingga peluh kita kering..Sesungguhnya diri ini nekad untuk tidak menitiskan air mata walau setitis dengan perpisahan ini, kerana Allah akan menemukan kita semula nanti ..PASTI..andai tak didunia InsyaAllah di Jannatul Firdaus..

Buat 'pengawasku'
Aku merindui pahala yang mengalir dari bukuku " Dijalan Dakwah Aku Menikah"..Ya, aku tidak sesuai untuk katam buku itu, walaupun aku dah katam dah buku tu tahun lepas lagi..waktu misi pulak tu..haha.Aku merindui pahalaku yang mengalir untuk melihat dan memberikan KAKAK-KAKAKKU membaca buku itu, supaya mereka boleh mempersiapkan diri sebelum waktunya tiba dengan sebaik-baik persiapan..Tapi takpe, "Kado pernikahan untuk isteriku" ada..haha

Ya Allah Yang Maha Kuasa dan Berkuasa
Sesungguhnya aku masih belum penat
aku masih belum letih
aku masih punya keringat untuk ditumpahkan
aku masih punya idea untuk disalurkan
aku masih punya airmata untuk dititiskan
dan belum setitis pun darahku tumpah diJalanmu Ini
aku masih punya nafas untuk melangkah
aku masih punya kekuatan untuk terus berlari
aku masih punya hati untuk diguris
aku masih punya perasaan untuk ditensionkan
Seandainya INILAH bayaran yang perlu aku penuhi
untuk menjadi pejuangmu yang setia
untuk menjadi Syuhada di JalanMu
akanku penuhi dengan Gagah dan Tabah..
akan ku terus menghambakan diri untuk KEMENANGAN YANG PASTI

2 comments:

Anonymous said...

Tabahkan hati, kuatkan semangat wahai adikku..

Yakinlah KEMENANGAN ISLAM ITU ADALAH PASTI!

Tetaplah dikau tsabat di atas jalan ini..

Hodup sare, mati syahid!

Anonymous said...

Tabahkan hati, kuatkan semangat wahai adikku..

Yakinlah KEMENANGAN ISLAM ITU ADALAH PASTI!

Tetaplah dikau tsabat di atas jalan ini..

Hidup sare, mati syahid!