Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, August 14, 2007

< LayakKah KeSediHan Untuk SebuaH PerpiSahan >

[Kakakku setelah setahun bersama + Yang takde dalam gambar Kak Hawa, Kak Ija, Kak Hasnor, Kak Rose]

Banyak yang ingin ku coretkan tentang KAKAK-KAKAKku,tak tahu ingin bermula dari mana..pengalaman bersama mereka selama setahun..menyebabkan banyak rahsia yang terbongkar,banyak pengalaman yang menjadi nostalgia..bila berjauhan dari mereka mesti kerinduan walaupun baru 3 hari tak jumpa..

Sebelum mula 3rd sem haritu aku mengambil masa lebih kurang sebulan untuk rationalize
diri ni balik..walaupun telah banyak perpisahan yang kutempuhi tapi semuanya memerlukan pendekatan yang berbeza untuk dirationalizekan balik..
"Nazihah..derang bukan pergi jauh sangat,masih lagi diSEMENANJUNG MALAYSIA, dah la hanset ada..teknologi banyak untuk dimanfaatkan.Manfaatkanlah ia disaat kerinduan.Biarkanlah mereka pergi..pergi ke medan yang lebih memerlukan keringat mereka.LepaskanLah mereka pergi untuk mereka menjadi PEJUANG yang TABAH dimedan yang lebih MENCABAR.Mereka lebih dibutuhkan disana ".Inilah kata-kata yang aku lafazkan untuk diriku sendiri,menyebabkan tiada langsung air mataku yang menitis[time menaip ni ala-ala nak keluar la jugak..]

Sebenarnya entri ni di postkan untuk tatapan seseorang walaupun aku tahu dia tak akan baca..haha kan semua orang sibuk..cukuplah aku dapat memuaskan diriku sendiri..Aku masih seperti dulu,sanggup simpan semua benda daripada cakap dan menguris seseorang.[hehe biasanya lebih tua,sebab aku masih rasa jurang senioritynya].Ini kata-kata yang inginku katakan pada siDia"Andai 3 bulan ini menyebabkan akak ketangisan, apatah lagi kita yang dah duduk dengan mereka selama setahun,siapakah yang lebih layak untuk meleraikan tangisan itu?Dan kita pun rasa,kita tak layak untuk mengeluarkan tangisan itu, sebab kita tahu ada orang lain yang memerlukan ketabahan yang lebih,untuk menghadapi PERPISAHAN ini".Tapi aku pun tak pasti mengapa dan kenapa tangisannya terlerai..semuanya terpendam kerana aku tak pasti,dan tak mahu mendapatkan kepastian..bukan keperluan dan kepentingan.


Mesti korang bosan kan asyik citer pasal Kakak-kakak ni jea..Maaf..Sesungguhnya mereka banyak mengajarku erti kehidupan, mendidikku menjadi diriku sendiri, menyiapkan aku sesiapnya untuk merempuh medanku yang lebih mencabar disetiap saat.Walaupun sesungguhnya Allah telah mentakdirkan aku bersama mereka untuk menjadi DIRIKU sendiri..


Duhai KAKAK-KAKAK semoga hidup kalian akan terus diREDHOI dan diBERKATI
moga terus ISTIQOMAH di jalan ini..
dikurnia TAUFIK dalam menyelusurinya
Semoga kita kan berjumpa lagi,InsyaAllah
andai tak di dunia ini..InsyaAllah diSyurga yang indah dengan segala keindahan yang tak tergambar..

No comments: