Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, May 18, 2011

< Saat Si Penjaga Sarang itu Bercicip >

Saat sang helang yang tangkas mata & tangannya kembali ke sarang.Sang ibu helang yang kembali ke sarang pasti akan bercicip. Dia pasti akan bercicip walau hanya untuk seremah perkara yang berlaku disarangnya. Bercicip bila ada anaknya yang hilang, bercicip bila sarangnya lompong dan akan terus bercicip dari saat anaknya lapar sehingga mereka kekenyangan. Sesungguhnya cicipan itu bukan tandanya tidak bersyukur tapi si penjaga sarang berusaha memastikan yang tidak sempurna itu menjadi sempurna pada kehidupan jagaannya..Begitulah fitrah kejadian si penjaga sarang yang bercicip bukan bersahaja pasti ada sebabnya, ada puncanya..

Buat yang belum pernah merasai 'cicipan' si penjaga sarang, agak-agak tidak boleh menerima jangan menggatal menjebakkan diri dengan si penjaga sarang !!

No comments: