Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Saturday, May 14, 2011

< Menerima Alasan Untuk Berbaik Sangka >

Ketika suatu masa nanti kita terpaksa memberi, memberi disaat kita sendiri sangat memerlukan, memberi untuk sesuatu yang kita pernah lalui tanpa meminta. BERILAH..BERILAH apa yang terdaya, apa yang termampu, apa yang terada..Sesungguhnya Dia Maha Tahu harga bagi sebuah pemberian.

Sungguhpun kalian tidak diasuh untuk meminta, sungguhpun kalian diasuh untuk bersusah daripada meminta..PercayaLah kalian bertuah diasuh sedemikian rupa kerana orang lain tidak seperti kalian. Sungguhpun kalian pernah menghadapi situasi yang sama tanpa meminta, percayaLah kalian bertuah menjadi diri kalian kerana kalian mampu BERDIKARI tanpa bergantung kepada orang lain. TETAPI kalian lebih bertuah jika kalian mampu untuk BERDIKARI tanpa menyusahkan orang lain dalam masa yang sama kalian adalah orang mampu BERMANFAAT untuk orang lain.

Duhai hati..terimaLah alasan itu supaya kamu mampu untuk berbaik sangka..

1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)