Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, May 11, 2011

< Kepuasan untuk berbuat kebaikan >

"Barangsiapa yang membawa kebaikan, maka dia memperoleh balasan yang lebih baik daripadanya, sedang mereka merasa aman dari kejutan yang dahsyat pada hari itu" (al-Naml:89)

Pernah suatu ketika dahulu terfikir hebatnya teman-teman ar-Rasul yang berlumba-lumba untuk kebaikan dan bagaimana Umar & abu bakar menyerahkan harta-harta mereka untuk sedekah..hebat sungguh mereka ini..

Alhamdulillah kini baru ku tahu sebenarnya Allah kirimkan buat mereka satu KEPUASAN. Kepuasan untuk mengarap rapat kebaikan. Merebut rakus pahala. Sungguh bila ia suatu kebiasaan, pasti kejanggalan akan terasa taktala terlepas peluang kebaikan. Peluang kebaikan itu akan terus direbut walaupun ada sedikit kesusahan kerana kepuasan membuat kebaikan yang ikhlas itu lebih mendamaikan & membahagiakan.

Sungguh kebaikan itu sangat mudah direbut & Allah beri peluang untuk melihat kebaikan yang sebelum ini tak pernah & tak terlintas untuk aku lakukan. Kebaikan di atas jalanraya & kebaikan yang membuatkan orang lain bahagia & ‘terkedu’..fuuh..

REBUTLAH PELUANG UNTUK BERBUAT KEBAIKAN & PAHALA WALAU HANYA MENGANGKAT SAMPAH DIJALAN

No comments: