Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Saturday, November 15, 2008

< Heeemmm >

Saya tak dapat mencari tajuk yang terbaik..mungkin kerana telah 12 hari tak mencoret dan merepek..
[ sehingga KAKAK kata saya kelihatan sibuk..haha..camne kakak boleh nampak saya?? kan KAKAK jauh di negeri cik siti wan kembang. Owh, itu Speaker dan LCD keimanan namanya, suarahati dan amal Teman sejasad anda boleh kelihatan dari jauh .. Ah..merepek apakah saya ini .. ]

Saya bukan tidak mahu mencoret, saya macam dah ketandusan idea, ruang kosong yang ada dalam kepala saya sekarang banyak terisi dengan ijarah, mudharobah [dan seangkatan dengannya..huhu..] bila idea itu datang, masa pula kesempitan. Tambahan pula, biological dan fizikal jasad saya tak betul sejak kebelakangan ni..Sampai KAKAK kata pada saya ' kenapa awak ni unstabil emotion eh?? ' HAHAhaha saya pun tak tahu kenapa...mungkin tengah adapt dengan kehidupan baru saya agaknya. PadanLah cikgu kata dia hanya akan tabik hormat pada anak muridnya yang masih SETIA setelah KERJA dan berkeluarga.

CuMa sejak 2 hari lalu saya rasa nak menangis sambil tersenyum.. Segala Puji itu hanya Layak buat Allah, tuhan yang Maha hebat. baca: dengan hati yang bersyukur dengan sangat dan merasai hebatnya Allah [saya tak pasti saya rasa apa dan saya sebenarnya patut rasa apa] Jumlah gayutan yang telah kami buat hampir sejam untuk 2 hari.. Sindrom gayut luar biasa dengan TEMAN SEJASAD yang jauh. Kami telah merasai seyakinnya Qudrah dan Iradah Allah itu memang mengatasi Logika manusiawi..haha..tak sangka begini jadinya. Ah, Allah itukan penentu yang hebat dan berkuasa.. Berbual tentang tangga dan anak tangga, meyakini tangga ini hingga ke puncaknya. Teman, semoga urusan kamu dipermudahkan dan dilancarkan. Tapi yakinLah hidup ini indah kerana dihiasi dengan ujian. Teman, yakinLah dengan pasti jalan yang bakal kamu langkah itu kamu pasti akan diuji, yakinLah dengan pasti kerana UJIAN ITU PENGERAT DAN PENGUKUH KASIH SAYANG [ antara siapa dengan siapa itu terpulang kepada kamu untuk letak, hanya teman sejasad saya saja yang tahu bahasa saya ini ^_- ]

Saya rasa ubat untuk kembalikan KEPELIKAN dan REPEKAN saya ini adalah MENGHIRUP UDARA JOHOr [baca: NAK BALIK !!!] Padahal baru je balik hari tu...Saya perlu makan ubat, kalau tak sindrom saya ini akan LEBIH DAHSYAT..

2 comments:

raihanah rahim said...

chat dengan siapa?
siapa teman sejasad tu..
(ttibe rasa cam jeles plak...heee)

[ Nazihah ] said...

aLa..i gayut dengan kawan-kawan kiter gak..my teman sejasad kan ur teman sejasad gak??
Tak yah ah jeles..hari tu i gayut dengan u lagi lama ah..sampai nangis2 lagi [aduh kantoi !!]