Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Wednesday, October 20, 2010

< Perutusan Permulaan >

Dengan Namamu Allah,

Seluruh kesyukuran dan kebertuahan hanya layak disandarkan buatmu..Terima Kasih Allah untuk segalanya, untuk melihat, merasai dan mendengar segala-galanya.

Setelah setahun 3 hari berlalu, bingkisan hatiku ini telah sunyi dari mogokkan, taufan dan kedamaian hatiku. Sungguh benar kata mereka, aku manusia kurang bicaranya, andai aku berbicara kalian pastu terkedu. Tidak berbicara tak semuanya beerti redo dan reLa bisa juga mogok dan ribut taufan. Kadang kala 3P mungkin bersatu,Pendiam, Perahsia dan Pendendam. Tak semua diam-diam ubi isinya akan elok.

Saat yang berlalu mengajari suatu yang berharga, mengenali diri untuk mengenali Allah. Indahnya insan bisa seperti itu. Bagaimana insan yang tak berperasaan, Allah bagi ruang untuk punya sedikit rasa. Lalu dia perlu belajar mengawal rasa terutama rasa yang tidak hasanah, mengawal memek supaya tidak mengecilkan hati.Ah, manusia sentiasa saja mahukan yang terbaik, inginkan yang terbaik. Kadangkala yang tersangat baik inilah yang menekan diri, meranakan jiwa. Kita sentiasa mahukan yang teramat baik namun yakinLah dalam setiap kesempurnaan manusia itu pasti ada lompongnya untuk membuktikan betapa sempurnanya Tuhan. TerusLah berubah menjadi yang lebih baik dan terus lebih baik..

Moga bingkisan ini terus dibaiki untuk mengkhabarkan yang jauh. Inilah aku,hamba tuhanku.

No comments: