Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Friday, October 5, 2007

< Welcome To T3 Zone >

Welcome to Tarbiyah Turbo Tune Zone..

Fidak 2015..mampu ke kita capai kalau kita masih lagi guna tarbiyah stail basikal lagi?

Teringat kisah seorang KAKAK "Kitaorang biasanya mengoptimakan masa walaupun 5 minit, sebab semuanya T3..Kadang-kadang keluar time 'Isya jumpa balik lepas subuh...".Terkedu taktala itu,tapi itulah realitinya kini.Anda berada dalam realiti itu?

Sekarang ni bukan masanya nak kata "Orang ni tak buat KERJA,orang ni buat KERJA", Yang penting kita berusaha SEHABIS DAYA,ALL OUT untuk buat KERJA-KERJA kita, dan BANTU orang lain untuk buat kerja-kerja mereka,kalau derang takLeh buat kita yang kene offer diri untuk buat.KALAU BUKAN KITA,SIAPA?KALAU BUKAN SEKARANG,BILE?[Schoolsick syndrom lagi..]
bukan ke kita diajar untuk lihat kebaikkan orang lebih besar dari kebaikan diri kita sendiri,Nampak keaiban kita lebih besar dari keaiban orang lain??
Bila Jiwa mempunyai keinginan yang besar, badan kan lelah memenuhinya..
Tiada kerehatan untuk orang yang punya MARUAH AGAMA..
Sudah kah kita menjadi orang yang sangat penat?Sudah kah kita ALL OUT segalanya?Sudahkah kita berusaha SEHABIS DAYA, SEKERING KERINGAT?Tipu kalau anda katakan sudah, kalau kita telah berusaha sehabis daya pasti Allah kurniakan KEMENANGAN..Yakinlah KEMENANGAN itu akan menjelang..


-----------------------------------------------------------------------------

Tengah merajuk dengan boyfrend kat Jordan..dah sampai sana dah 2 bulan,bukannya nak hantar berita kat Bangi.Mentang-mentangla dah jumpa gurlfrend Jordan yang comel-comel, tak ingat dah kat gurlfrend kat sini..sampai hati..Takpe..takpe cari borfrend baru.

Tahun ni,first time boyfrend kitaorang raya jauh dari kitaorang..haha..dah la kat oversea pulak tuh..nanti jangan nangis kat sana eh..sian die..kehehe.

No comments: