Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, October 27, 2009

< Apa Yang Harus Aku Rasa >






BisMillaH..
Entri pertama Pn Nazihah[Berhari jugak nak biasa dengan tittle baru ni]
Dan gambar yang keluar tak perlukan caption ^_- [i have no words in my mind]

AwwaLan fi Kulli Hal..

Terima Kasih Allah untuk semuanya yang Kau kurniakan
Allahmdulillah, sebaik-baik dan setinggi-tinggi pujian hanya layak untukMu
Dari awal sehingga kini dan sehingga ke akhir hayatku..

Terima Kasih Allah
Kau tentukan untukku sejak dari dalam rahim ibuku lagi
Teman-teman perjuangan yang tak pernah putus

Terima Kasih Allah
Kau tentukan aku punyai ibu & ayah seperti mereka
Dunia dan seisinya tak bisa menbayar seluruhnya dari mereka
Kau gantikanLah seluruh dari mereka untuk aku dengan Jannah yang paling muLia buat mereka
Terima Kasih Ayah & Ibu untuk semuanya

Terima Kasih Allah
Kau kirimkan untuk aku abah & ummi yang sangat memahami
Kau titipkam untuk aku seorang abang & kakak
ah..Kau lebih mengetahui kedamaian hatiku taktala hubungan aqidah bersama seorang kakak bertukar menjadi hubungan darah
2 hari bersama mereka begitu berharga
Tuhan kau peliharaLah hubungan kami sehingga ke Jannah

Terima Kasih Allah
Kau kirimkan untuk aku teman seperjuangan yang tak pernah lekang
Terima Kasih temanku yang setia menemani
Menabur rasa gabra pada manusia tak berperasaan sepertiku
Terima Kasih cik mesir untuk panggilanmu
Biar tuhan balas jasa kalian dengan syurga & permudahkan urusan BM kalian puLa

Terima Kasih Allah
Kau tentukan untuk dia untukku
seperti yang kuimpikan
Engkau Tuhan yang sentiasa Mengetahui

Wahai Allah
Hanya padamu aku bermohon dan berharap
Hanya padamu aku menagih dan merayu
Kau titipkanlah Mawaddah di hati-hati kami
Kau kirimkanlah Sakinah membasahi jiwa-jiwa kami
Kau penuhkanLah kami dengan RahmahMu
Kau lebarkanLah lembayung barakahMu menaungi kami
Semoga teratak kecil ini melimpah dengan Mawaddah, Sakinah dan Rahmah

10 comments:

cahaya_ketenangan said...

tetibe "sakinah" yang ni rase cam nk dtg je kat teratak tuu..huhu..barakallahu fiikuma ;)

ismifarza said...

nanti ada rezeki, letak nama anak sakinah, mawaddah dan rahmah..
setiap kali time makan, kak nazihah [puan nazihah ^_^] jerit "sakinah!mawaddah!rahmah!.."
berkat umah tangga
^_~ ngee

[ Nazihah ] said...

No hal sakinah..Bagitau jer akak bila=bila nak datang..


YoLah tu cik Leza..time makan jugak kamu bicara eh??Mentang-mentangLah saya selalu melalak nama korang kat Kamar Ketenangan :p

Raihanah said...

nazihah, anti tak gabra?
bukan nt gabra jari merah sangat ke.hoh0..
anyway, selamat mempraktikan nota2 itu. Ku doakan dikau bahagia abadan abadaa, target A++ kan ^_-

[ Nazihah ] said...

A+++ ?? Adeh..skema tuh..Ada skema jawapan tak? Jari merah tu sbb malu dan tak suka bukan sebab gabra kawen kot..

Whoever I am said...

Daikira!!

.n.a.k. said...

salam...kak nazihah
dah kahwin upenyer!!
Mabruk 'alaikuma...

huhu

akak ingat x lg saya ni..
yg ari tu jd volunteer jual buku palestin n ikut program ERAT yg dtg lambat sket...hehe

akak jd fasi grup kite...:)


mabruk...semoga sentiasa dalam SAKINAH, MAWADDAH dan RAHMAH

Bintu Aizuddin said...

hehe.
terhibur baca komen2 disini..
to k.nazihah, slmt melayari bahtera rumahtangga..

[ Nazihah ] said...

Ingat2 kita jumpa kat ERAT hari tu..awak katne yer sekarang..

[ Nazihah ] said...

Terima Kasih untuk doa kamu Cik asiah