Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, August 25, 2009

< Kenapa Saya Suka Sangat Dengan Ramadhan >

[bc: mengikut tone budak iklan petronas 'Kenapa saya suka sangat dengan rumah saya']

Kenapa saya suka sangat dengan ramadhan...
1. SEMUA orang jadi baik!! seronok sangat..
2. Lepas setiap kali azan semua orang bergegas ke masjid
3. Semua orang jadi peka dengan timing solat
4. Semua orang jadi GILER & TAMAK PAHALA
5. Semua kawasan akan jadi kawasan ZON LARANGAN MEROKOK..YAY !! Tiada asap rokok dalam hidup saya bulan ni..Ini menunjukkan orang yang kerap merokok ni orang Islam sebab dia pose tapi Islam kata rokok haram...issshhh pening kepala ceq..

Apa yang saya benci terjadi ketika ramadhan
1. Baru puasa yang tiga market dah pasang lagu raya...HELLO..baru pose ketigaLah !! Mungkin saya kene bagi lagu ramadhan kot kat market tuh..
2. Orang curi handset dan selipar time terawih dan i'tikaf
3. Orang yang pose tapi tak pakai tudung dan sengaja terlepas solat [saya tahu usaha saya membaiki keadaan ini baru ciput T_T huhu] tapi semua tu ada dalam Quran kot macammana pose ada dalam Quran

1 comment:

ismifarza said...

kenapa saya suka sangat dengan RAmadhan?
->sebab ia beeest.... ^_^