Daisypath Wedding Ticker

Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Sunday, October 26, 2008

< Sayakah saya?? >

Setelah 2 minggu saya menyepi dan kini muncul kembali dicelahan kesempitan himpitan batuan kehidupan saya yang sangat menghimpit..Hanya saja Allah yang bisa melapangkannya..

Dibeberapa ketika yang lalu, disaat saya cuba menghirup udara kelapangan jiwa..Allah mengizinkan saya menjumpai ini

Jadilah orang yang kuat, andai tidak boleh maka tak payah jadi apa-apa

dan

“Maka apabila kamu telah selesai(dari suatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh urusan yang lain” (94:7)

Wahai diri, segerakanLah urusan yang satu ini, Banyak lagi urusan yang beratur menanti.


------------------------------------------------------------------------

Saya perlukan mood kembara saya kembali, kembara sendiri mencari diri..kembara akal, kembara jasad, kembara jiwa, kembara hati.. Rindu yang sangat membara pada keempat-empat destinasi kembara saya, tempat awal saya menjadi saya [baca: saya rindu saya yang lalu dan kehidupan saya yang normal], tempat yang jiwa saya menjadi sangat lapang, tempat dimana saya dapat merasai hidup ini terlalu luas dan jauh dan banyak lagi yang saya perlu tahu, tempat yang saya terasa hampir dengan si Dia..

Moood -> Rapuh & Taubat [Opick]

2 comments:

ismi far_za said...

tempat itu di...
JB?

ismi far_za said...

kak, Oman jadi x?
best tu...