Me and love to be myself

Ketahuilah wahai saudaraku, sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit, masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian, padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran dan disibukkan dengan pelbagai aktivitas dakwah. Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian. Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang, dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala. [Penawar lelah pengemban dakwah] *Dr Abdullah Azzam*

Tuesday, May 11, 2010

< Wanita Pendamping Mujahid Dakwah>

Sabtu lalu tuhan mengizinkan aku kembali mengasah diriku sebagai wanita. Walaupun tuhan takdirkan aku untuk lambat selama sejam untuk menhadirkan seorang mujahidah dari stesen. Sejam yang ikhlas itu Allah bayar dengan ucapan halus selepas itu.

Dari saat ke saat ...
Menyelusuri setiap detik kehidupan Sarah & Hajar juga Saudah& 'Aisyah bahkan juga khadijah.Juga bonda dan permaisuri ISHB. Nah sejarah lalu telah mengeluarkan mereka untuk diteladani!! MerekaLah wanita istimewa punya himmah 'aliyah, Hamasah, tadhiyyah dan loyalitas luar biasa.

Allah telah izinkan kata-kata BONDA menjahit dihati (setelah 7 bulan aku sunyi dari modul didikan yang satu ini):
Wanita ini adalah makhluk Allah yang dipakaikan sifat manusiawi tetapi dia sesungguhnya 'Khurul 'ain' yang tak pernah kenal penat, putus asa, sakit dan kecewa. Kita adalah insan istimewa. Wanitalah watak paling utama dalam membentuk dan mendidik generasi mujahid masa depan. Sesungguhnya kitaLah wanita pendamping setia mujahid dakwah.


Daripada,
Aku yang sentiasa tidak sabar untuk ke Taman BukuKu untuk menemui Pendamping Mujahid Dakwah hebat dicoretan sejarah dakwah yang lalu, supaya jiwa mereka menyerap masuk menguatkan diriku.